Profilaktyka i diagnostyka

zastrzyk robiony dla kota

Gabinet kompleksowo dba o zdrowie Państwa czworonogów. Pamiętajmy, że okresowe badania zwierząt są niezbędne dla ich zdrowia i prawidłowego funkcjonowania. Na tego typu wizyty składają się chociażby szczepienia, które należy przeprowadzać regularnie– zazwyczaj zabieg ten powtarza się co rok. Choroby pasożytnicze psów i kotów nie muszą być nam straszne, jeśli zadbamy o odpowiednią higienę naszych zwierząt i oczywiście profilaktykę w postaci regularnego odrobaczania. Wówczas przytulanie czworonogów, a nawet lizanie przez nie po twarzy nie doprowadzi do choroby pasożytniczej przenoszonej na ludzi. Warto zadbać o to zwłaszcza, kiedy w naszym domu, poza zwierzętami, znajdują się małe dzieci.

Zwierzęta zazwyczaj cierpią w milczeniu, a więc jeśli dostrzeżemy, że nasz pies lub kot nagle stał się cichy i osowiały, należy zgłosić się do weterynarza. W porę postawiona diagnoza pozwala na skuteczne leczenie ewentualnych chorób. Badania internistyczne pomagają diagnozować choroby wewnętrzne. Wykonywane profilaktyczne pozwalają na szybkie wykrycie problemów zdrowotnych zwierzęcia, które we wczesnym stadium rozwoju są łatwe do wyleczenia. Dlatego właśnie należy dbać o regularne wizyty zwierzęcia u weterynarza. Właśnie dlatego nasz gabinet weterynaryjny warto odwiedzać nie tylko z chorymi pupilami.

Na naszych czworonogów niestety czyhają kleszcze, które praktycznie całym rokiem lubią pasożytować na ludziach i zwierzętach. Jeśli zauważą je Państwo wbite w swojego psa, zachęcamy do odwiedzenia naszego gabinetu. Na miejscu mogą skorzystać Państwo z usunięcia kleszcza przez weterynarza, a także zakupić specjalistyczne preparaty ochronne.